خط ۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

بازگشت محدودیت‌های کرونایی به مشهد | هنوز موردی از کرونای انگلیسی در مشهد گزارش نشده است

  • کد خبر: ۵۷۳۸۳
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
بازگشت محدودیت‌های کرونایی به مشهد | هنوز موردی از کرونای انگلیسی در مشهد گزارش نشده است
با اعلام ستاد کرونای استان، رنگ زرد کرونایی مشهد تایید رسمی شد تا از این پس محدودیت‌های این وضعیت دوباره برای مشهد برقرار شود.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز ؛ سخنگوی ستاد استانی کرونا در نشست این ستاد و در جمع خبرنگاران، در زمینه محدودیت‌های جدید کرونایی گفت: همه آموزشگاه‌های شهر دوباره تعطیل خواهد شد. همچنین مدارس در همه پایه‌ها در وضعیت زرد باید به صورت مجازی برگزار شود و از نظر ما طبق شیوه نامه موجود مدارس باید در همه پایه‌ها تعطیل شوند.
محمدحسین بحرینی ادامه داد: سقف ظرفیت پذیرش تالار‌های پذیرایی از ۵۰ نفر به ۳۰ نفر کاهش خواهد یافت.


رفت و آمد بلامانع میان شهر‌های زرد

وی با اشاره به اینکه ظرفیت استخر‌ها نیز به ۳۰ نفر کاهش خواهد یافت، افزود: رفت و آمد بین شهر‌های زرد مانعی ندارد، اما محدودیت آمد و شد درون شهری به قوت خود باقی خواهد ماند.

بحرینی درباره برگزاری نماز جمعه در شهر‌های زرد کرونایی، تصریح کرد: برگزاری نماز جمعه در شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز ممنوع است، ولی این شیوه نامه تغییراتی کرده است و همچنان نماز جمعه در مناطق نارنجی و قرمز برگزاری نخواهد شد، اما براساس تصمیم نهاد‌های مختلف، از جمله دبیرخانه ائمه جمعه استان نماز جمعه در شهر‌های زرد برگزار خواهد شد.


برگزاری جشنواره فجر، با وسواس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سینما‌ها در وضعیت زرد با ۳۰ درصد ظرفیت خود مجاز به فعالیت اند، در زمینه برگزاری جشنواره فجر در مشهد، افزود: برای برگزاری این جشنواره وسواس زیادی داریم؛ به همین دلیل طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، فیلم‌های این جشنواره فقط در ۳ سینمای مشهد که سالن‌ها و سقف بلند دارند، اکران خواهد شد و همه شیوه نامه‌ها با ظرفیت یک سوم باید اجرا شود.


استان هنوز کرونای انگلیسی ندارد

وی گفت: تا به حال نمونه‌ای از کرونای انگلیسی در استان نداشته ایم و طبق تصمیم ستاد ملی کرونا، مسافرانی که وارد کشور می‌شوند و مبدأ سفرشان اروپا بوده است، حدود ۱۵ روز قرنطینه خواهند شد.
بحرینی در زمینه رسیدگی به پرونده شهدای سلامت نیز بیان کرد: پرونده ۹ نفر از این افراد تأیید شده است و دیگرپرونده‌ها نیز در حال بررسی است.
 
وی در اعمال محدودیت‌ها در بازگشایی رواق‌های حرم رضوی نیز گفت: حرم مطهر رضوی یک موضوع ملی و فرا استانی است؛ به همین دلیل تولیت آستان قدس رضوی مسائل حرم را به صورت مستقیم با وزیر و ستاد ملی کرونا هماهنگ می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تغییر محسوسی در تعداد بستری‌های موجود در بیمارستان‌های استان ایجاد نشده است، گفت: ۱۰۷ بستری جدید داشته ایم و تعداد بستری‌های موجود استان اکنون به ۵۱۴ نفر رسیده است. همچنین تعداد بستری‌های بخش مراقبت‌های ویژه نیز به ۱۷۶ نفر رسیده است. خراسان رضوی طبق آمار در رتبه هشتم در بین بهترین استان‌های کشور قرار دارد.
وی ادامه داد: منحنی ابتلا در ۲ هفته گذشته بی شک نزولی نیست و امیدواریم جهش شایان توجهی در تعداد مبتلایان طی هفته‌های آینده پیش نیاید.


ادارات با دو سوم کارکنان

فرماندار شهرستان مشهد در این نشست با بیان اینکه کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری باید با همه ظرفیت به صورت حضوری به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: دستگاه‌های دیگر استان با دو سوم نیرو‌های خود به صورت حضوری فعالیت خواهند داشت. محمدرضا هاشمی افزود: فعالیت گروه شغلی ۴ با توجه به این وضعیت ممنوع خواهد بود و بر همین اساس، مراسم اجتماعی فرهنگی، باشگاه ورزشی، مدارس شبانه روزی، آموزشگاه ها، کافه‌ها و چایخانه ها، شهربازی‌ها و مجموعه‌های آبی تعطیل می‌شود.
 
وی در زمینه رسیدگی به مشاغل آسیب دیده در ایام کرونا گفت: تا به حال ۱۹ هزار درخواست برای تسهیلات به فرمانداری ارائه شده است که ۱۲ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده اند و تسهیلات لازم در این زمینه را دریافت کرده اند. وی با اشاره به اینکه با پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده، حدود ۳۱ هزار شغل را تثبیت کرده ایم، تصریح کرد: ۶۱۶ میلیارد تومان سهم شهرستان مشهد از تسهیلات بانکی برای مشاغل آسیب دیده بوده است که ۱۴۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.


پلمب ۱۲ باغ تالار متخلف

فرماندار مشهد درباره نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها در باغ تالار‌ها نیز با بیان اینکه ۸۱ تالار و ۵۱ باغ تالار در مشهد فعالیت دارند، افزود: تاکنون ۱۲ باغ تالار به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌ها پلمب شده اند.
وی با اشاره به اینکه در مشهد حدود ۶۰۰ دوربین ثبت جریمه و پایش تصویری وجود دارد، تأکید کرد: نظارت تصویری بر اجرای محدودیت‌های شبانه ادامه خواهد داشت و علاوه بر دوربین ها، نیرو‌های انتظامی برای نظارت بیشتر در مبادی شهر حضور خواهند داشت.


۱۶ بهمن، ارسال اولین محموله واکسن روسی

به گفته کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، قرارداد خرید و تولید مشترک واکسن روسی «اسپوتنیک وی» بین تهران و مسکو امضا شده و اولین محموله این واکسن تا ۱۶ بهمن به ایران ارسال خواهد شد.

طبق اعلام سعید نمکی، وزیر بهداشت، تست کرونا در همه مبادی ورودی کشور انجام خواهد شد.
حامد حسینی، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، هم اعلام کرد که همه داوطلبان تا پایان بهمن واکسن ایرانی کرونا را دریافت می‌کنند.
طبق اعلام وزارت بهداشت در جدیدترین آمارها، ۸۲ نفر دیگر به جمع جان باختگان کرونا در کشور اضافه و ۶۳۱۷ نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->